21 de set. 2009

De visita als "Rencontres d'Arles 2009"

Aquest estiu m'he passat per Arles, el poble "fotogràfic" de la France i he viscut en persona el festival de Les Rencontres d'Arles , que enguany cumpleix el seu quaranta aniversari i que es corrobora com un dels festivals Internationals més importants i audaços del moment.

I Arles m'esperava amb una mostra organitzada per Nan Goldin , i jo que no sóc gaire "fan", vaig disfrutar com una estudiant de primer de carrera amb la projecció "The Ballad of Sexual Dependency" . El poder que té per retratar la més privada intimitat de la contracultura americana dels 80 i 90 és avui encara sorprenent.

Però per sobre de tot, i confesso que vaig sofrir un shock "de sobreinformació", el que ara, avui, retorna al meu cap és l'impressionant mostra retrospectiva de Duane Michalls i la sèrie d'Eugene Richards.

En Duane Michalls per la seva capacitat de risc, amb fotografies que critiquen l'star system de l'art amb cruesa i sense embuts:



I l'Eugene Richards per la marevellosa sèrie "The Blue Room", formada per memòries abandonades de l'amèrica profunda.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada